Arduino nano ile dalgıç motor kontrolü

Merhaba bugün sizlere arduino nano ile 2kW dalgıç su pompası kontrolünü anlatacağım.

 Bilirsiniz dalgıç pompalar adı üstünde dalgıç yani suya tamamen daldırılır ve su pompalanır. ancak tanıdığım birisi pompasını sığ bir alandaki suyu tahliye etmek için kullanıyordu ve şamandırasını kullanamıyordu. Şamandırasını kullanamadığı için manuel olarak belli periyotlarda suyu tahliye etmek için makinayı çalıştırıyordu. bende zaman ayarlı olarak motorun çalıştırabileceğimizi söyledim ve arduino nano kontrolü ile panosunu yaptım. Bu uygulamayı zaman rölesi, sıvı seviye kontrol rölesi, zaman saati gibi kompenentler ile de yapabilirsiniz. (devresini isteyenler için mail atabilirim:)




(1)kontaktör:220v bobin kontrollü n/o kontaklı kontaktör.(kutu ufak olduğundan yan yatırdım:)
(2)sigorta: motorun aşırı akım koruması olmadığı için taktim.(devamında gerekliliğine değineceğim)
(3)klemens:alektronik kart klemensidir röle boninlerini kontaktör bobinine bağlamak için.
(4)röle: 5v bobin 220v kontak tek yönlü.
(5)arduino nano:basit arayüzüyle mikroişlemcimiz.
(6)samsung telefon sarj aleti: arduinoyu beslemek için elimde fazla vardı kullandım.
(7)rekor: elektrik panolarında kablo çıkışlarında kullanır.


Arduino kodları: açıklamayı satır sonlarında yaptım.

Kullanıma hazır! (siyah kablo motor kablosu,6 lı prizde şebeke)


not:sigorta kullanmamın sebebi motoru ve devreyi korumaktı. geçenlerde 'senin sistem bozuk' dedi. bende panoya açtım ve sigortanın atmış olduğunu gördüm. hemen motora baktım motorda randumanlı çalışmıyordu. ve şöyle bi tespitte bulundum. motorun içindeki çarka taş gibi birşey takılmış olabilir ve motor dönemeyip çok akım çekmiş sigortada bu sebepten dolayı atmış. tavsiyem 10 liralık bi sigorta koymayı ihmal etmeyin zira motor yanarsa bobinaj işleri size pahalıya patlar.
Umarım birilerinin işine yarar iyi çalışmalar herkese:)

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Arduino ile temizlik robotu yapımı

Arduino ve NodeMCU IC2 Seri haberleşme Protokolü

Basketbol Skorbordu